SLEVA 10% v košíku při nákupu nad 500 Kč a 20% při nákupu nad 1500 Kč

DPH a CLO od 1.7.2021 - nakupující

Od 1.7.2021 dochází z důvodu nové legislativě EU u zásilek zasílaných ze třetích zemí zákazníkům v Evropské unii ke změnám v celních a daňových pravidlech. V rámci Politiky garance spokojenosti nakupujících upravujeme naše procesy tak, aby se i přes tyto změny nesnížilo Vaše pohodlí při nákupu.

Co pro vás tyto změny znamenají a jak se zachovat v případě, že budete kontaktováni poštou/celní spravou s požadavkem na doplnění informací o zásilce, se dozvíte v tomto článku. Pokud budete potřebovat konkrétní asistenci, můžete se obrátit na náš helpdesk.

DPH - Ze všech zásilek ze třetích zemí je nyní povinné odvádět DPH tam, kde státy EU přijaly příslušnou legislativu. Za zásilky do €150 to za Vás provede naše ATELI Marketplace Platforma v režimu IOSS. Z tohoto důvodu je nezbytně nutné, abyste v rámci výzvy dopravce (nejčastěji České pošty) sdělili informaci, že DPH již bylo odvedeno platformou v režimu IOSS pod evidenčním číslem IM2030000017. Sdělení tohoto čísla prokazuje, že DPH za zásilku již bylo uhrazeno. Pokud se přepravce IOSS číslo naší platformy nedozví, bude DPH vyměřeno duplicitně Vám. Všichni prodejci ze třetích zemí zapojeni do naší marketplace platformy jsou poučeni o nutnosti uvádět IOSS číslo v rámci dat předávaných dopravcům mezinárodní přepravy. Než se však systém zaběhne, může docházet k absentování potřebných údajů. Zároveň jsou prodejci povinni každou zásilku opatřit celním prohlášením CN22 a štítkem informujícím o odvedení DPH v režimu IOSS.

CLO - Nová pravidla vyžadují, aby u všech zásilek proběhlo celní řízení. V případě, že budete přepravcem zásilky vyzváni, abyste doplnili informace potřebné pro celní řízení, učiňte tak bezodkladně a připojte fakturu, kterou vám prodávající vystavil. Naleznete ji ve svém uživatelském účtu. Za zásilky do hodnoty €150 se CLO neplatí.

Na zásilky s hodnotou nad €150 celní úřad vyměří CLO i DPH v příslušné hodnotě nakupujícímu.

Dále upozorňujeme všechny nakupující, že se zastoupením v celním projednání mohou vzniknout výdaje i v režimu IOSS, kdy je DPH odvedeno platformou.

V případě, že Vám přepravce (resp. celní úřad) vyměří CLO, DPH a poplatky celního zastoupení, prosím kontaktujte náš helpdesk a vyžádejte si informace o možnosti refundace/kompenzace od prodávajícího.

Oficiální informace od Celní správy ČR naleznete ZDE.

Upozornění! - Pokud nedojde k vyplnění údajů přepravci, je možné, že zásilka nebude doručena vůbec nebo Vám bude doměřeno duplicitní DPH, které může být stanoveno dle statistických hodnot.



Elektronická celní deklarace České pošty

Pokyny a podmínky elektronické celní deklarace prováděné prostřednictvím české pošty naleznete ZDE.

Česká pošta Vás může vyzvat k součinnosti při celní deklaraci prostřednictvím SMS nebo e-mailu.



 

Na webu České pošty pak vyplníte své údaje a vložíte příslušnou fakturu za zboží.


 

POZOR na podvodné emaily a SMS od subjektů vydávajících se za Českou poštu nebo jiného dopravce. Vždy si důkladně ověřte URL adresu, na které něco vyplňujete. Česká pošta používá výhradně domény ceskaposta.cz nebo postaonline.cz. Dejte si pozor na překlepové domény. V případě nejistoty vždy kontaktujte náš helpdesk.